5 ONLINEVÆRKTØJER TIL AT BOOSTE DIN TØJBUTIK (2020)

08 november, 2019

Du bruger måske allerede de social media til at markedsføre din tøjbutik - men gør du det optimalt? Nedenfor har vi samlet 5 onlineværktøjer som kan gøre din butiks online-liv nemmere.

 


Canva


Du er nok allerede i dag synlig på de sociale medie - men får du opdateret din grafik nok? CANVA er et online-billede redegeringsværktøj, som på få min ændre din billeder fra kedelig modelbilleder, til grafiske super billeder.

Canva indeholder mange funktioner som du kan bruge til din tøjbutik;

du kan redigere billeder før de lægges op på Facebook eller Instagram,

Du kan lave cover-billeder til Facebook, hurtigt og enkelt - og så er det slut med at skulle tænke over hvorvidt dit billede har den rigtige størrelse til at blive coverbillede.

Plakater kan laves på ingen tid. Formatet er rigtigt og med drag n drop funktionen går det som en leg. På under 5 min kan din plakat være klar til print.

Link: www.canva.com

canvaziito

Unsplash


Unsplash er et billedekartotek, men gratis billeder i super kvalitet. Programmet spiller godt sammen med Canva, da du kan downloade billeder, som kan redigeres, for at give lige netop jeres tøjbutiks præg.

Billederne kan bruges i jeres markedsføring, både off- og online.

Link: www.unsplash.com

ziitounsplash

Legend


Ved har måske allerede hørt det, men alle social medie eksperter peger på at video er fremtidens online-medie. Allerede i dag får videoer meget større eksponering på facebook og instagram, sammenlignet med billeder.

Men hvordan får mange lige lavet en masse relevante videoer?

Svaret er Legend.

App'en gør det muligt at uploade et billede, tilføje grafik - og pludseligt har du en video. Billedet kan uploades direkte til de sociale medie, nemt og bekvemt.

Link: legend.im

 


Facebook


Nu tænker du måske, facebook - selvfølgelig bruger vi Facebook!

Men spørgsmålet er ikke hvorvidt du bruger Facebook eller ej, men mere hvordan du bruger det.

Forbruger i dag vil have content som giver dem værdi - ikke bare en masse opslag med salg salg salg. Du vil nok også opleve at folk som har set dit opslag er faldende hvis du uploader den samme type billeder hver dag.

Du skal derfor skabe variation på din side. Opsæt en række forskellige katagorier som du vil dele med dine følgere. Det kunne være; produktbilleder, tilbud/priser, artikler som dine følgere kunne.

Især artikler kan have en stor værdi for dine følgere. Prøv fx at dele artikler fra brancheblade eller lign. Overvej hvad dine kunders værdier er og hvordan du kan dele content med dem, som understøtter de værdier.

Et andet super værktøj som kan bruges i Facebook er at sende live. Funktionen er realtiv ny, så Facebook vil rigtigt gerne have den frem - det gør de ved at give mange visninger til de folk som sender live.

 


Instagram


Ligesom med Facebook, bruger du højst sandsynligt allerede instagram. Men også her kan du nok både gøre mere og gøre det anderledes end du gør det i dag.

De fleste tøjbutikker bruger deres Instagram feed som et udvidet udstillingsvindue til deres butik. Men har du overvejet en mere personlig stil?

Folk som følger dig vil elske at vide mere om dig - for i sidste ende vil mennesker gerne handle med mennesker. Sæt ansigt på din forretning. Hvem er du? Hvem er dit personale.

Og sidst men ikke mindst - du poster alt for lidt på din instagram. Du kan nemt ligger 2-3 billeder og det samme antal stories op om dagen. Hold øje med antallet af følgere, så længe det går op, er du på rette vej.